Přeskočit na hlavní obsah

Jak mě málem vyhodili z Fildy

Podařila se mi věc téměř nevídaná. Jistě, někdo by mohl namítnout, že být vyhozen z Fildy, to je něco jako šance na nový život, šance uniknout ze spárů byrokracie, kvant hloupé literatury a šedivých vyhlídek na budoucnost v nezaměstnanosti. Přesto jsem si dala za cíl vymlátit z této instituce alespoň jeden titul, protože jsem jí už věnovala dost potu a krve.
Byla jsem proto poněkud překvapena, když mi minulou středu v 6 večer místního času dorazil e-mail od mé studijní referentky, ve kterém se psalo, že jsem se i přes dostačující počet kreditů nezapsala do dalšího ročníku, a jelikož dodatečný zápis není možný, můžu si buď zažádat o přerušení studia, nebo mi bude studium ukončeno.
Netřeba dodávat, že mi při čtení daného e-mailu vylétl tep jako babičce, která v supermarketu spatří mražené kuře v akci. Navíc jsem se málem zadusila nokem a posléze i vidličkou, jelikož mám při vyřizování své denní agendy (zní to tak honosně) ve zvyku večeřet. V tu chvíli jsem pak udělala to, co mi v dané situaci připadalo jako nejlepší řešení. Propadla jsem hysterii.
Jak nezapsala? Copak jsem debil? Kde se stala chyba? Můžou mě vyhodit, když jsem na Erasmu? Co na to Jan Tleskač?
Obratem jsem Marcelce napsala e-mail, jehož obsah zněl zhruba "Kurvacože?" a vzápětí zavolala Evče Štěpánové, aby mi poskytla slova útěchy. Poté, co jsem byla navrácena do stavu racionálního uvažování, jsem začala situaci analyzovat.
Můžu přerušit studium, když jsem formálně na Erasmu a v létě chci dělat státnice? (Tedy nechci, ale musím, znáte to.) Jak se mi povedlo nezapsat se do dalšího ročníku, když to obnáší kliknutí na jedno debilní tlačítko? Proč se tohle děje vždycky mně? A co když mi seberou stipendium?
Poslední myšlenka byla tak děsivá, že jsem opět propadla stavu zoufalosti a zavolala rodičům. Ti se mě opět snažili uklidnit a dokonce se jim i docela podařilo zakrýt ve svých hlasech onen známý tón "Ach jo, po kom z nás je tak hloupá?", když mě přesvědčovali, že to určitě není moje chyba a že oni to tedy nenechají jen tak. Tatínek se uvolil bombardovat studijní oddělení všetečnými dotazy a maminka mě ujistila, že selže-li všechen oficiální postup, uplatní svou nejzlověstnější válečnou zbraň s názvem "Já tam ráno naklušu a vrazím jim čokoládu".

Opět jsem se tedy uklidnila a promýšlela, jak budu dál postupovat. V případě průseru je většinou dobré napsat oficiální žádost panu proděkanovi, jenže v tomto případě by zněla "Žádám o dodatečný zápis do studia z důvodu naprosté demence". Byla to podle všeho ale jediná možnost, přestože Marcelčin e-mail zněl dost rezolutně a tak nějak to vypadalo, že můj osud je už zpečetěn. Rozhodla jsem se na to vyspat.
Další den jsem dostala zprávu ze studijního oddělení - o tom, že můj zápis do dalšího ročníku neproběhl, jsem přeci dostala informační e-mail, ve kterém se i pravilo, že se mám dostavit k náhradnímu zápisu. Zmeškala jsem tedy, prosím, i náhradní zápis, který proběhl 17. října. Po prvotním "Cože? Nic mi nepřišlo!" jsem zpytovala svědomí a dotyčný e-mail objevila ve spamu. Výborně. Tak už nejen debil, ale i technicky nezdatný debil. Můžu to uvést v oficiální žádosti pro proděkana? Snad jo. 
Napsala jsem vedoucí studijního oddělení, co mám jako dělat. Že jsem na to prostě a jednoduše zapomněla, protože jsem měla v září dost práce s byrokracií v Sheffieldu, a že jsem na Erasmu, prosím, prosím, nevyhazujte mě. Protože paní vedoucí neodpovídala, pokoušela jsem se jí volat, ale mobil nikdo nezvedal. Utíkaly mi drahocenné minuty, ve kterých jsem se stále víc vzdalovala statutu studenta. Zaúkolovala jsem i maminku, ať se pokouší do kanceláře dovolat na střídačku se mnou, což se jí nakonec podařilo.
Vedoucí studijního oddělení jí situaci shrnula asi takto:

Vaše dcera je kretén.
Vaše dcera je ve čtvrťáku a neumí se zapsat?
Podobných kreténů jako je vaše dcera máme letos na fakultě víc, takže je zapíšeme všechny.

První dvě věty by snad mohly být pro někoho mírně urážlivé, ale mě zajímala hlavně ta třetí. Zdálo se, že se snad vše napraví. S napětím jsem tedy čekala na e-mail od paní vedoucí, ve kterém mi měla sdělit, jak mám dále postupovat, abych napravila, co jsem spáchala.
Když mi dorazil, dozvěděla jsem se, že všichni studenti se mají v úterý v půl 8 ráno dostavit na fakultu, kde podají vysvětlení, proč se nezapsali, a následně budou, s ohledem na kvalitu a originálnost výmluvy, zapsáni. K mé nezměrné radosti bylo mně, coby studentce na stáži, sděleno, že já do Prahy jezdit nemusím (děkuji), že stačí, napíši-li do úterního dopoledne dvoustránkovou esej na téma "Co jsem udělala špatně a jak se polepším". Měla obsahovat tři body, a to sice:

Jak jsem měla v tomto roce správně postupovat (podle fakultních pravidel).
Proč jsem tak nepostupovala - kde se stala chyba na mé straně a jsou informace od fakulty nesrozumitelné?
Jak budu postupovat v příštím roce.

Následující den jsem napsala dvoustránkovou kritiku na svou osobu a pohanila i vzduch, který dýchám. Vylíčila jsem se jako člověk administrativně přetížený Erasmem, tudíž nekompetentní ohledně zásadních úkonů, jako je zápis. Rozcupovala jsem veškeré své schopnosti a dovednosti které blednou v porovnání s přečinem, jehož jsem se dopustila. Sypala jsem si popel na hlavu v takovém množství, že by mě přijali v cechu kominíků. Veškerou vinu jsem přijala bez námitek a pod její vahou pokorně přislíbila, že podobnou blbinu už nikdy nespáchám. Proložila jsem to ódou na shovívavost fakulty, která mi dovolí se dodatečně zapsat a věnovala jsem jí své tisíceré díky i veškerý vděk. Pak jsem svůj e-mail poslala paní vedoucí studijního oddělení i panu proděkanovi.
Dnes, tedy 24. října, jsem si kontrolovala studijní stav v SISu. Píše se tam "studuje".
Jeden by neřekl, jak je to krásné být studentem FF UK. Ale věřte mi, ten okamžik byl skoro jako spása z vyšších míst. Jistě, mnoha lidem se po zaslechnutí fráze "studuju na Fildě" udělají osypky. Jen pomyslete, jak by teprv reagovali, kdybyste jim řekli "chtěl jsem studovat na Fildě, ale vyhodili mě". 
Takže prosím. Tuto neděli nám končí zápis předmětů do SISu. Zkontrolujte si, že je tam všechny máte zapsané, udělali jste si kontrolu a sedí vám počet kreditů, protože věřte mi... psát esej, ve které se vylíčíte jako mladší sourozenec Stalina... to vážně není příjemné.


Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Záludnosti australštiny

Protože se dneska cítím ve velice sdílné náladě, tady máte takový nesouvislý výkřik o australském přízvuku, protože to všechny mé lingvistické (i nelingvistické) kamarády jistě zajímá. (Kdo absolvoval seminář fonetiky u docenta Volína, jistě mi odpustí, že se budu v tomto příspěvku vyjadřovat značně nefundovaně. Čtou ho totiž i normální lidé.) Takže tedy. Australský přízvuk je jedna z těch věcí, o kterých se dětem ve škole neříká. Sice se vám vysvětlí, jak se liší britský přízvuk od amerického (koho to zajímá, ať si dohledá na Wikipedii, než se to tady zvrhne ve vzdělávací blog), ale o záludnostech australské výslovnosti se dozvíte až na vlastní kůži. Tedy ne že bych nikdy předtím neslyšela Australany mluvit (vzpomeňme třeba takového Hugha Jackmana, že ano), ale tak nějak jsem dosud nebyla nucena na to reagovat. Tedy většinou jsem rozuměla, ale když jsem nerozuměla, nic se nestalo, protože ti lidé mluvili v televizi na jiné lidí v televizi a ode mě se vyžadovalo jen sezen

Cesta do středu Austrálie

Na jedné ze svých četných výprav za krásami Austrálie jsem se vydala na Uluru. Možná jste o tom slyšeli. Je to takovej ten slavnej velkej červenej šutr uprostřed australský pouště, dva tisíce kilometrů na západ od Sydney a tisíce kilometrů na východ, sever a jih od ničeho. Původně jsem cestu tam vůbec neměla v plánu, protože na tom místě není doslova nic jiného  než tenhle šutr  a komu by se chtělo vláčet přes půl kontinentu za nějakym šutrem, aby se na něj kouknul, řek si "hm, pěkný" a zaplatil za to 10 000 korun?           Štěstěna mi ale přála (resp. letový dopravce mi přál) a když lístky třikrát zlevnily, řekla jsem si: "Ale tak co. Když už v tý Austrálii seš... třeba na tom šutru přece jen něco bude, když se za nim všichni tak hrnou, ne?"           Letenky byly pochopitelně hodně levné hlavně z toho důvodu, že odlet byl v lednu. Opakuji, v lednu.  Leden = australské léto.  Leden ve výhni australské pouště, kde se tenhle velkej červenej šutr nachází = jel by t

Kde krokodýli dávají dobrou noc

Jako všude jinde v Austrálii, i v Queenslandu žije řada podivných tvorů. Někteří jsou roztomilí, někteří  jsou alespoň zajímaví, když už ne roztomilí, někteří jsou zajímaví jen z dálky a o existenci některých byste raději nevěděli. Tak jako jsem o ní nechtěla vědět já při své plavbě na Velký bariérový útes, na kterou  jsem vyrazila hned další den.          Okamžitě  po nalodění jsem byla nucena vyplnit jakýsi formulář o zdravotních problémech a o tom, zda umím plavat (jako fakt?).  Protože jsem na místě nástupu byla mezi prvními, měl na mě pán z posádky hodně času a nejspíš i díky tomu se mu podařilo mě šikovnými marketingovými řečmi přesvědčit, abych se vyprdla na šnorchlování a šla do té vody s potápěčskou bombou. Že prý zaplatím až posléze, pokud se s tou bombou dovedu ponořit pod magickou hranici dvou metrů, od kteréžto se má za to, že jsem schopna ponoru. Chytne-li mě někde kolem magické hranice dvou metrů hysterický záchvat a rozhodnu se nakonec s tou bombou nepotápět, nebude